دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در میان دانشگاه‌های مختلف سراسری و آزاد، امروزه شاید انتخاب برای داوطلبان کمی مشکل باشد. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم به سوال شما در رابطه با این که دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ پاسخ دهیم. دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هر دو زیر نظر ورزات علوم هستند. اما هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که می‌تواند در مقایسه با اعتبار دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی تاثیر گذار باشد. از طرفی با قیاس شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی، متوجه تغییرات بسیار بیشتری نیز خواهید شد. بنابراین برای این که در مورد مقایسه اعتبار مدرک و شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اعتبار دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟

اعتبار دانشگاه یکی از مواردی است که برای بسیاری از دانشجویان در انتخاب نوع دانشگاه مهم است. به همین خاطر در این بخش قصد داریم به یکی از سوال‌های مهم داوطلبان کنکور یعنی اعتبار دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟، پاسخ دهیم. در یک جمله، دانشگاه‌های روزانه بدون شهریه پرداز از اعتبار بیشتری نسبت به پیام نور و غیرانتفاعی برخوردار هستند. چرا که اعتبار یک دانشگاه را اساتید، دانشجویان، افتخارات دانشکده و…تعیین می‌کنند.

به این ترتیب ممکن است در برخی شعبه‌ها، اعتبار دانشگاه پیام نور بیشتر باشد و در برخی موارد اعتبار دانشگاه غیر انتفاعی. از طرفی اعتبار موضوعی است که همیشه ثابت نمی‌ماند؛ زیرا اساتید و دانشجویان در این دو دانشگاه مدام در حال تغییر و تحول هستند. پس برای پاسخ به این سوال باید شعبه‌های مد نظر خود را مطرح نمایید تا پاسخ دقیق‌تری به شما داده شود. اگر اعتبار برای شما مهم است، برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

تحصیل در خارج از کشور با مدرک پیام نور یا غیر انتفاعی

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید و نمی‌دانید دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی؟ در ادامه همراه ما باشید. امروزه دانشجویان بسیاری از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند اما شاید در این مورد دغدغه داشته باشند که آیا مدرک من برای مهاجرت مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر؟ خبر خوب این است که بسیای از دانشگاه‌های خارج از کشور مدارک دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را قبول دارند؛ اما این که مدرک دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟

باید بگوییم بستگی به معدل، تعداد مقالات شما، مدرک زبان و دیگر امتیازهایی دارد که تاثیر به سزایی خواهد داشت. به طور مثال بسیاری از کشورهای اروپایی مدرک دانشگاه پیام نور را به عنوان مدرکی کاملا معتبر قبول دارند؛ اما برخی دیگر مدرک این مرکز را قبول ندارند، مانند برزیل و ترکیه. پس بستگی به کشور مورد نظر و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، نیز خواهد داشت.

آزمون سراسری دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هر سال یک مرتبه برگزار می‌شود. اما برای پذیرش بدون کنکور که در نیمسال اول و نیمسال دوم در نظر گرفته شده است، متقاضیان باید سوابق تحصیلی خود را در سایت دانشگاه بارگذاری کنند. چنانچه داوطلب در رشته انتخابی قبول شود، بایستی برای اسم نویسی نهایی به آموزش دانشکده مراجعه نماید.

شهریه دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی

برای بسیاری از دانشجویان میزان شهریه نیز بسیار مهم است. در سال‌های گذشته شهریه دانشگاه پیام نور تفاوت فاحشی با دانشگاه غیرانتفاعی داشت. اما امروز بعد از مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی متوجه خواهید شد که تفاوت چندانی وجود ندارد. البته به صورت کلی شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کمی بیشتر خواهد بود، اما نه مانند سال‌های گذشته که تفاوت بسیار زیادی در این زمینه مشاهده می‌شد. پس اینکه از لحاظ شهریه دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ باید به شما بگوییم تقریبا شهریه یکسان است، اما اگر برای شما هزینه اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه پیام نور را انتخاب نمایید.

شرایط قبولی دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی

یکی از سوالات پر تکرار کاربران، شرایط قبولی دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی؟ است. اکثر افراد نمی‌دانند که برای تعیین رشته و انتخاب دانشگاه‌های سراسری شهریه پرداز، پیام نور گزینه مناسب‌تری است یا غیر انتفاعی. در واقع در هر دو دانشگاه، قبولی دانشجویان بر اساس کنکور سراسری و یا بدون کنکور است که همین مورد باعث شده شرایط برای داوطلبان راحت شود.

اما نکته حائز اهمیتی که فرد بایستی به آن توجه داشته باشد، این است که تنوع رشته‌های با کنکور بیشتر از رشته‌های بدون کنکور است. بنابراین اگر فردی می‌خواهد به عنوان مثال در رشته برنامه نویسی تحصیل کند، باید از قبل مطمئن شود که آیا این رشته  بدون کنکور هم به داوطلبان ارائه می‌شود یا خیر. 

 





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: