شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۲ مشخص شد. در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد  باید گفت در صورتی که دانشجویان واجد شرایط تعیین شده باشند، می توانند نسبت به معادل سازی و یا تطبیق واحد اقدام نمایند. با توجه به شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی در صورتی دانشجویان می توانند نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایند که نمره آن ها در درس قبلی کمتر از 12 نشده باشد.

تطبیق واحد دانشگاه های مختلف چگونه است؟

???? زمانی که در یک رشته تحصیلی در هر مقطعی قبول می‌شوید، برای فارغ التحصیلی باید تعداد مشخصی درس و واحد را پاس کنید. حال فرض کنید به دلایلی شما نمی‌خواهید در رشته اول ادامه دهید و تصمیم می‌گیرید در یک رشته دیگر ادامه تحصیل دهید.

یا شما فارغ التحصیل شده‌اید و می‌خواهید در یک رشته دیگر در همان مقطع نیز تحصیل کنید و یا مدرک کاردانی دارید و می‌خواهید در کارشناسی پیوسته شرکت کنید. حال نتایج دروسی که پاس کرده‌اید چه می‌شود و اگر در رشته جدید همان دروسی که قبلا پاس کرده‌اید وجود داشته باشد، باید مجددا آن‌ها را پاس کنید؟ پاسخ منفی است.

در اینجا می‌توانید با تطبیق واحد نمرات دروس پاس‌شده‌قبلی خود را برای همان دروس در رشته جدید قرار دهید و دیگر دروس تکراری را مجددا پاس نکنید. این عمل را تطبیق واحد می‌نامند. در تطبیق واحد به دانشگاه اجازه می‌دهید دروس رشته شما را با دروسی که قبلا در همان مقطع پاس کرده‌اید مقایسه و تطبیق دهد. اگر دروس و واحدها شرایط لازم را داشته باشند، نمرات کسب‌شده‌قبلی شما برای همان دروس در رشته جدید ثبت می‌شود و نیازی به اخذ مجدد دروس نیست.

❌ به عنوان مثال، شما قبلا درس اندیشه اسلامی را پاس کرده اید، حال به دلیل تغییر رشته، نام درس اندیشه اسلامی مجددا در لیست انتخاب واحد شما قرار گرفته است. شما می‌توانید درخواست کنید که نمره قبلی شما برای درس اندیشه در رشته جدید ثبت شود، اما اگر شرایط لازم را داشته باشد.

برای درخواست تطبیق واحد چه افرادی صلاحیت دارند؟

افرادی که در یک رشته انصراف داده و در رشته دیگری در همان مقطع تحصیل می‌کنند. افرادی که در همان دانشگاه خود رشته تحصیلی خود را تغییر داده‌اند. افرادی که مدرک کاردانی دارند و می‌خواهند در رشته‌های کارشناسی پیوسته شرکت کنند. (این دسته از افراد می‌توانند دروس کاردانی خود را با دروس کارشناسی پیوسته تطبیق دهند)

تبصره: اگر شخص در دانشگاه پیام نور مدرک کاردانی داشته باشد اما مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد و می‌خواهد در کارشناسی پیوسته شرکت کند، دروسش تطبیق نمی‌خورد. افرادی که به صورت همزمان در یک مقطع در دو رشته تحصیل می‌کنند.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد چیست؟

????آن دسته از دانشجویانی که برخی از واحدهای دانشگاهی را در دانشگاه آزاد و پیام نور گذرانده اند و یا به صورت دولتی در برخی از دانشگاه ها تحصیل نموده اند در حال حاضر می توانند با توجه به شرایط تعیین شده و آیین نامه های دانشگاه ها نسبت به تطبیق واحد در هر یک از دروس اقدام نمایند. لازم به ذکر است که تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد نیز متفاوت می باشد.

هریک از دانشگاه ها با توجه به ضوابط و مقررات خود شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد خاصی را برای تطبیق واحد دانشجویان در نظر می گیرد که متناسب با آن کلیه دانشجویان می توانند نسبت به انتخاب واحد و همچنین تطبیق آن اقدام نمایند. کلیه دانشجویان توجه داشته باشند که امکان تطبیق واحد در هر مقطع تحصیلی به تعداد تعییم شده دانشگاه تعیین می‌نماید وجود خواهد داشت.

برای آشنایی شما دانشجویان عزیز در رابطه با نحوه تطبیق واحد در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید از شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از دانشگاه ها اطلاع یابید و در زمان مقرر برای انجام انتخاب واحد اقدامات لازم را به انجام برسانید.

 





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: