نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

جواب کنکور وزارت بهداشت ارشد در دو نوبت تیر ماه و شهریور ماه اعلام می شود. افرادی که در این کنکور شرکت کرده اند، می بایست جهت مشاهده نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کنند. با ورود به این سامانه امکان دریافت کارنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت فراهم شده است. چناچه از داوطلبان شرکت کننده در این کنکور هستید، می توانید در این مقاله راهنمای تصویری چگونگی مشاهده نتایج آزمون ارشد وزارت بهداشت را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 

اگر می خواهید از زمان اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد مطلع شوید بهتر است بدانید وزارت بهداشت در هر سال برای داوطلبانی که در جلسه کنکور ارشد گروه های پزشکی شرکت کرده اند، نتایج را در زمان مقرر و در سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی به صورت دو مرحله ای منتشر می کند.

✅ مراحل اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت عبارت است از:

✔ در مرحله اول، تنها کارنامه اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت منتشر می شود که در آن وضعیت علمی متقاضی از نظر نمره و مجاز بودن یا نبودن ذکر می گردد. بر این اساس، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند از طریق فرم مربوطه جهت انتخاب اولویت های خود از میان رشته های ارائه شده اقدام کنند. معمولا این کارنامه در اواسط تیر ماه منتشر می گردد.

✔ در مرحله دوم، اما نوبت اعلام و مشاهده نتایج نهایی آزمون ارشد وزارت بهداشت می باشد. بدین ترتیب، متقاضی از رشته و محل قبولی خود آگاه می شود. به طور کلی نتایج حدود یک الی دو ماه بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون مشخص می گردد. توجه داشته باشید که هنوز تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 منتشر نشده است اما می توان براساس اطلاعات سال های گذشت اعلام کرد که در نیمه اول شهریور ماه جواب نهایی کنکور وزارت بهداشت ارشد منتشر خواهد شد.

روش گزینش بر اساس کارنامه کنکور وزارت بهداشت

ملاک پذیرش هر کدام از متقاضیانی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور وزارت بهداشت ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند، بر اساس نمره کل تراز ( که با درصد در کارنامه نشان داده شده است)، سهمیه و اولویت انتخاب رشته وی در میان سایر داوطلبان آن رشته می باشد. بنابراین، داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق شرایط درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، با توجه به نمره تراز کسب شده و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، رشته یا رشته های مورد علاقه خود را الویت بندی کنند.

البته چنانچه در هنگام ثبت نام سهمیه ای را در فرم نام نویسی علامت زده باشید، مشمول یکی از سهیمه های آزاد، رزمندگان و ایثارگران، و یا استعداد درخشان خواهید بود. برای هر کدام از این سهمیه ها ظرفیت خاصی در نظر گرفته شده است که برای اطلاع از آن می توانید مطلب دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت را مطالعه کنید. هر چند که دانشجو باید انتخاب رشته را بر اساس علایق خود انجام دهد. اما کمک گرفتن از یک مشاوره متخصص در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی کند. مشاوران ایران تحصیل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af/





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: