سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت انجام انتخاب رشته داوطلبان فعال می‌باشد. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون آزاد اقدامات لازم را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام دهند. البته در این میان اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در هر دو دوره با‌ کنکور و بدون کنکور نیز الزامی به نظر می‌رسد. با توجه به اهمیت بالای امر انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی دریافت راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از یک مشاور تحصیلی خبره و کاردان نیز اهمیت بالایی دارد.

زمان انتخاب رشته با آزمون در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

اگر چه در حال حاضر شاهد عدم برگزاری آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان و در یک روز هستیم، اما انتخاب رشته این دو دانشگاه به هیچ وجه با یکدیگر و در سایت انجام نمی‌شود. در واقع، سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور دانشگاه سراسری با یکدیگر فرق دارد. زمان انتخاب رشته سراسری و آزاد نیز برای ورود به دانشگاه جهت ادامه تحصیل نیز با هم تفاوت دارند.

تمامی داوطلبانی که موفق به کسب تراز و رتبه مورد نظر در کنکور دانشگاه آزاد شده‌اند، امکان ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را برای طی مراحل ثبت نام در این دانشگاه را دارند. در سال قبل، تمامی داوطلبان توانستند در مهلت زمانی تعیین شده یعنی از اواخر مرداد ماه تا اوایل شهریور وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند و اقدامات لازم برای انتخاب رشته در دوره با آزمون را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام دهند. دوستان عزیز دقت داشته باشید که هنوز در سال جاری زمان دقیق و مشخصی برای انجام انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته آزاد، به طور جداگانه از مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد و داوطلبان قبلاز هر چیز باید با نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشایی داشته باشند. اقراد با داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد، می‌توانند طبق مراحل زیر وارد سامانه سنجش و پذیرش شوند.

  1. جست و جوی نشانی سامانه azmoon.org در مرورگر و وارد شدن به صفحه اصلی سامانه
  2. انتخاب کردن گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲”
  3. درج نمودن اطلاعات مربوط به کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد و ثبت کد ملی داوطلب
  4. پرداخت کردن هزینه مربوط به فرایند انتخاب رشته
  5. تکمیل کردن فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی 

نحوه انتخاب رشته بدون آزمون آزاد 

در مورد چگونگی انتخاب رشته در دوره بدون آزمون باید بگوییم که انتخاب رشته در این مرحله برای تمامی داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دوره بدون آزمون به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.

ولی در رابطه با دوره بدون آزمون آزاد باید عنوان کرد که تمامی داوطلبان باید برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل بروند و اقدامات لازم برای ثبت نام را با طی مراحلی انجام دهند. در ادامه سعی داریم توضیحات مفصلی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد در اختیار شما دوستان و عزیزان قرار دهیم. اما با این حال در صورت داشتن هر گونه سؤال یا ابهامی در رابطه با نحوه ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه‌های آزاد می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از تیم مشاوره ما دریافت کنید.

منبع: سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: