انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای  ۱۴۰۲ مشخص شد. دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه می بایست در آغاز هر ترم، مطابق با جدول زمانبندی و زمان های مقرر نسبت به انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند. در ادامه با نحوه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال اول

دانشگاه فنی و حرفه ایی مانند همه دانشگاه های کشور، برای دانشجویان خود سه بازه زمانی را جهت انتخاب رشته ایجاد کرده است. بدین مفهوم که دانشجویان باید برای آغاز هر کدام از نیمسال های تحصیلی اول، دوم و تابستان، ابتدا انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را انجام داده و سپس بر سر کلاس ها حضور یابند.

از این رو، دانشجویان این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص بر اساس چارت درسی خود و تعداد حداقل و حداکثری واحدهای عمومی و اختصاصی، به صورت اینترنتی انتخاب های خود را ثبت می کنند.

در خصوص زمان انتخاب واحد نیمسال اول باید گفت که ممکن است در تاریخ شروع هر سال تحصیلی تغییراتی ایجاد شود. به طور معمول انتخاب واحد در دانشگاه فنی همچون سایر دانشگاه ها در سه نوبت مهر ماه، بهمن و تابستان انجام می گیرد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال دوم

وقتی که نیمسال اول به پایان رسید و دانشجویان کارنامه نیمسال اول خود را دریافت نمودند، نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم می رسد. در این مرحله نیز لازم است که پیش نیازها، تداخل ساعات و سقف و کف تعداد واحدها رعایت شود. در سال تحصیلی گذشته، تاریخ 8 تا 14 بهمن 1401 جهت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و البته بر اساس گروه های آزمایشی تعیین شد.

بر اساس اعلام دانشگاه، خوشبختانه دانشجویان برای انجام این کار با مشکلاتی همچون قطعی سامانه مواجه نبودند و به دلیل سرعت بالای اینترنت، میزان نارضایتی به حداقل رسید. بدین ترتیب، مدیریت حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه ایی خبر از رضایتمندی دانشجویان خود داشت.

البته با وجود مشخص بودن نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام آن در نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی جدید اعلام نشده است. اما به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب واحد، این مطلب به روزرسانی می شود. 

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

در برخی اوقات ممکن است که پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، دانشجو به دلایل مختلفی مایل به حذف یک یا چند واحد دارسی باشد. اگر مهلت حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، می توان از گزینه ایی تحت عنوان حذف اضطراری استفاده نمود.

طبق اعلامیه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی، هر دانشجو می تواند نهایتا دو درس را در صورت اضطرار حذف نمایند. البته این به شرطی است که پیش نیازها و همنیازها رعایت شده باشد. بعلاوه، تعداد واحدهای باقیمانده نباید 12 واحد کمتر باشد. زمان حذف اضطراری هم اکنون اعلام نشده است و عموما در شروع نیمسال های اول و دوم تحصیلی مشخص می گردد.

البته اگر دانشجو در سنوات ارفاقی باشد، و حذف اضطراری یک ترم به آن ها اضافه می کند، مجاز به انجام این کار نیستند. برای این منظور، لازم است که ضمن مراجعه به سامانه میز خدمت khedmat.tvu.ac.ir، شماره دانشجویی، کد ملی و نام درس خود را ثبت و اعلام درخواست دهند. نکته دیگر آنکه دانشجویان شهریه پرداز می بایست شهریه متغیر درس را نیز پرداخت نمایند.

زمان انتخاب واحد تابستانی دانشگاه فنی و حرفه ایی

یکی از فرصت های مضاعف برای تحصیل، گذراندن ترم های تابستانی است. البته چندی پیش عده ایی از تعطیلی ترم تابستان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داده بودند، اما این اخبار صحت نداشت و متقاضیان می توانند در زمان های تعیین شده برای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای اقدام نمایند. زمان انتخاب واحد ترم تابستانی سال تحصیلی 1403-1402، از تاریخ 10 تیرماه آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد. دانشجویان می توانند برای انجام فرآیند انتخاب واحد به وبسایت bustan.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81/

 





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: