راهنما چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبان رشته پزشکی می‌توانند از طریق راهنمای چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 دقیق‌ترین انتخاب رشته را داشته باشند. همانطور که می دانید از سال 92 کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و یک کارنامه مشابه از طریق سامانه sanjesh.org برای افراد منتشر می‌شود. اما داوطلبان دانشگاه آزاد فرایند انتخاب رشته جداگانه‌ای خواهند داشت، به جز متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که باید در فرم انتخاب رشته سراسری کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را درج کنند.

از آنجا که آشنایی داوطلبان با فرایند انتخاب رشته آزاد و نحوه چیددمان و اولیت بندی رشته‌ها حائز اهمیت است، در ادامه این مطلب سعی داریم اطلاعات کاملی در ارتباط با فرانید انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل‌ها توضیحاتی ارائه کنیم.

همانطور که اشاره شد زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری همزمان آغاز خواهد شد. هر سال پس از اعلام نتایج کنکور، داوطلبانی که در لیست پذیرفته شدگان کنکور هستند و نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند، می‌توانند وارد مرحل انتخاب رشته شوند. از میان متقاضیان تنها افرادی که در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی مایل به اخذ پذیرش هستند، می‌توانند از طریق سایت سنجش برای ثبت کد رشته محل‌ها اقدام کنند. دیگر داوطلبان دانشگاه آزاد باید از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به آدرس azmoon.org اقدام کنند.

داوطلبان برای شروع انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد، باید در زمان تعیین شده سازمان سنجش فرم گزینش کد رشته محل‌های دانشگاه سراسری در دورهای روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی را تکمیل نموده و در سامانه سنجش بارگذاری کنند.

در سال قبل، مرحله انتخاب رشته دانشگاه سراسری از اوایل مرداد آغاز شد. پیش بینی می‌شود که تاریخ انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد سال 1402 نیز در همین بازه زمانی باشد. داوطلبان پس از انتشار کارنامه کنکور می‌توانند با بررسی آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. در صورتی که شما متقاضیان گرامی در نوبت دی و تیرآزمون سراسری شرکت کنید، می‌توانید از طریق سایت sanjesh.org کد رشته‌های خود را ثبت نمایید.

مراحل انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

مرحله انتخاب رشته بسیار حساس است و آینده تحصیلی و شغلی افراد با آن گره خورده است و باید با دقت انجام شود. افراد برای انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد پس از دریافت کارنامه کنکور سراسری 1402 می‌توانند برای درج کد رشته محل‌ها اقدام کنند. اما بسیاری با نحوه شروع فرایند انتخاب رشته در رشته پزشکی آزاد آشنایی ندارند. از این رو در ادامه راهنمایی ثبت رشته‌ها ارائه شده است.

  • در مرحله اول داوطلبان باید وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org شوند.
  • در گام بعد متقاضیان باید از طریق سامانه سنجش، دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را دریافت و بررسی کنند.
  • در گم بعد باید کد رشته محل ها را استخراج کنید.
  • سپس کد رشته محل‌ها را برحسب علاقه خود اولویت بندی نمایید.
  • در ادامه کد رشته محل‌های انتخاب شده را در فرم انتخاب رشته ثبت کنید.
  • در آخر نیز کد رهگیری انتخاب رشته سراسری را دریافت خواهید کرد.

آشنایی با نحوه چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلمی، پس از اعلام نتایج، این امکان را دارند که ک محل رشته‌ها را از میان رشته‌های گروه آزمایشی تجربی گزینش کنید. بر این اساس افراد باید ابتدا به اولویت بندی خود توجه داشته باشند و اگر پس از ارسال فرم انتخاب رشته، اولویت‌هایی را انتخاب کرده باشند که مدنظر آنها نبوده، باید در آن رشته ادامه تحصیل دهند. بنابراین شما باید با نحوه چیدمان کد رشته‌ها که در 3 دسته زیر قرار می‌گیرند آشنا باشید.

دسته انتخاب‌های خوشبینانه

انتخاب‌های خوشبینانه شامل رشته‌هایی می‌شوند که درابتدای فرم انتخاب رشته کنکور قرار می‌گیرند و شانس افراد برای قبلوی در آنها بسیار کم است. شما باید 30 درصد از انتخاب‌های اولی خود را به رشته‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، اختصاص دهید، چراکه ممکن است درصد بسیار کمی برای قبولی شما وجود داشته باشد.

دسته انتخاب‌های واقع بینانه

این بخش مهم‌ترین قسمت فرم انتخاب رشته است که شامل 50 درصد گزینش‌ها شما می‌شود و چون انتخاب‌های منطقی را دربردارند، شانس قبولی شما در این دسته بیشتر از انتخاب‌های خوشبینانه است. از آنجا که پذیرش افراد براساس تراز آنها است، پس شما به طور واقع بینانه شانس قبولی زیادی در این رشته‌ها دارید.

دسته انتخاب‌های بدبینانه

انتخاب‌های بدبینانه رشته‌هایی را شامل می‌شود که احتمال قبولی شما در آنها تضمین شده است. این انتخاب‌ها حتماً باید در آخر لیست باشند تا شاس خود را در دریافت پذیرش از رشته‌های دو دسته خوش بینانه و منطقی از دست ندهید.

به خاطر داشته باشید در کنار در نظر گرفتن چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد باید حتماً به فاکتورهایی چون علاقه، مسافت دانشگاه، شهریه دانشگاه آزاد نیز توجه کنید.

منبع: راهنما چیدمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: