مشکل ورود به کلاس مجازی پیام نور + 3 روش حل
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پس از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از گسترده شدن این بیماری، تعطیلی دانشگاه‌ها را هرچه سریع‌تر در اولویت‌های اول کارهای خود قرار دهند. در نتیجه برای اینکه در تحصیل دانشجویان خللی ایجاد نشود و از آموزش خود عقب نمانند، همه دانشگا‌های کشور می‌بایست آموزش دروس خود را به شکل آنلاین و اینترنتی پیش می‌بردند. دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موظف به اجرای این دستور بودند. اما با این وجود برخی از دانشجویان هنگام استفاده از سامانه کلاس مجازی با مشکلاتی مواجه هستند. در نتیجه در این مقاله از ایران تحصیل قرار است تا به طور کامل به مشکل ورود به کلاس مجازی پیام نور و نکات مربوط به آن بپردازیم.

راهنمای شرکت در کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

???? همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، سامانه lms.pnu.ac.ir برای آموزش مجازی دانشجویان پیام نور راه‌اندازی شده است. بنابراین اگر شما جزو دانشجویان یکی از دانشگاه‌های پیام نور هستید، می‌بایست طبق توضیحاتی که در این بخش از مقاله گفته می‌شود، وارد کلاس‌های مجازی خود شوید. البته این نکته نیز گفتنی است که پیش از این کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه lmss1.pnu.ac.ir برگزار می‌شد؛ اما در حال حاضر آدرس این سایت تغییر کرده و کلاس‌های مجازی این دانشگاه‌ها به سایت lms.pnu.ac.ir منتقل شده است.

???? لازم به ذکر است که کلاس‌های مجازی دروس معارف در همه دانشگاه‌های سراسری و پیام نور از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی اینترنتی ec.nahad.ir برگزار می‌شود.

???? در ادامه این قسمت از مقاله به نکات مهم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور می‌پردازیم:

✔ برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور ابتدا وارد سایت lms.pnu.ac.ir شده و نام کاربری یا همان شماره دانشجویی خود را به همراه کلمه عبور که کد ملی شما است را وارد کنید.

✔ زمانی که به پنل کاربری خود وارد شدید، صفحه‌ای را خواهید دید که دارای برخی قسمت‌ها از جمله فهرست میزگردها، کلاس‌های امروز، ارسال مطلب، فیلتر مطالب، چت، پیام‌ها و تنظیمات است. اگر در روز و ساعت مورد نظر شما کلاسی از سوی دانشگاه تعریف شده باشد، آن را در قسمت “کلاس‌های امروز” مشاهده خواهید کرد. در نتیجه شما با کلیک بر روی آن کلاس می‌توانند وارد شوید. لازم به ذکر است که تا قبل از شروع کلاس، لینک آن در سامانه فعال نخواهد شد.

✔ وقتی مرحله قبل را انجام دادید، وارد کلاس آنلاین مورد نظر خود خواهید شد که به طور کلی دارای 4 قسمت “Share” ،”Video” ،”Attendees” و “Chat” می‌باشد.

✔ هرکدام از قسمت‌هایی که در مرحله قبل گفته شد، برای انجام یک سری کارها و به طور کلی در جهت برگزاری راحت‌تر کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها طراحی شده است. به طور کلی قسمت ”Video” برای مشاهده تصویر استاد درس شما، قسمت “Share” برای نمایش محتوای استاد به دانشجویان، قسمت ”Attendees” برای مشاهده لیست افرادی که در کلاس حاضر هستند و همچنین قسمت “Chat” در جهت ارتباط نوشتاری میان استاد درس و باقی افرادی که در کلاس حاضر هستند، قرار گرفته‌اند.

نرم افزارهای شرکت در کلاس مجازی پیام نور

شما در جهت اینکه بتوانید با راحتی بیشتری در کلاس‌های آنلاین دانشگاه پیام نور شرکت کنید، ابتدا باید موارد مورد نیاز آن را انجام دهید. لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور به طور مشخص چند نرم‌افزار را برای ورود به کلاس مجازی معرفی کرده است. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به مرورگر Firefox-Aurora، اپلیکیشن pnulms، برنامه AdobeConnectAddin-9، نرم افزار FlashPlayer و LibreOffice-Portable اشاره کرد. لازم به ذکر است که علاوه بر لینک دانلود این نرم‌افزارها، یک سری فایل پی دی اف نیز برای آشنایی بیشتر شما با قسمت‌های مختلف سامانه قرار گرفته است.

منبع: مشکل ورود به کلاس مجازی پیام نور





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: