چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ 10 راهکار رتبه‌ها
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اغلب محصلین به ویژه داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند، در طی مطالعه دروس خود این مشکل را دارند که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ مشکل عدم یادگیری و فراموشی دروس به مسائل مختلفی برمی‌گردد. در واقع ممکن است که شما در یک درس قوی باشید و به خوبی مطالب آن درس را به خاطر بسپارید و برخی از دروس که معمولاً ریاضی یا شیمی هستند، برای شما چالش‌برانگیز باشند و شما دچار استرس و اضطراب شوید و این سؤال را از خود بپرسید که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ در این مقاله سعی داریم راهکارها و تکنیک‌هایی که رتبه‌های برتر کنکور بیشتر آن را بکار می‌برند تا بر این مشکل غلبه کنند به شما عزیزان ارائه کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

۱۰ راهکار رتبه‌ها برای غلبه بر عدم یادگیری دروس

 همانگونه که اشاره شد افراد ممکن است به دلایل متعددی در یادگیری دروس مشکل داشته باشند و در هنگام مراجعه به مشاوران برای دریافت مشاوره تحصیلی این سؤال را دارند که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ در بخش قبل به دلایل مربوط به عدم یادگیری دروس اشاره کردیم. اما در این بخش می‌خواهیم به ۱۰ راهکار رتبه‌های برتر کنکور که می‌تواند به شما در غلبه بر مشکل عدم یادگیری کمک کند اشاره خواهیم کرد.

 در یادگیری فعال باشید

برای اینکه شما بتوانید دروس را یاد بگیرید و مشکلات خود را در ارتباط با این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ حل کنید، این است که به روش فعال درس بخوانید. هنگامی که در حال شنیدن، تفکر و مطالعه کردن هستید، باید تلاش کنید از مطالبی که فرد دیگر به شما می‌گوید، نکته برداری کنید. اگر موقع مطالعه غیر فعال و بیحال باشید، مغز شما دچار کندی و تعلل می‌شود و اگر بتوانید یک خواننده فعال باشید، ذهن شما آنچه را که می‌بیند یا می‌شنود، ثبت می‌کند و راحتتر می‌توانید آن را به خاطر بسپارید.

سعی کنید تمرکز خود را بالا ببرید

برای اینکه بر مشکل عدم یادگیری غلبه کنید، سعی کنید به جزئیات توجه کنید. در طول روز چیزهای زیادی به گوشمان می‌خورد و ما تنها آنهایی را به یاد می‌آوریم برای ما اهمیت دارند. بنابراین سعی کنید هنگام مطالعه دروس مخصوصاً دروس کنکوری در مورد مسائلی که مورد اهمیت هستند، بیشتر تأمل کرده و آنها را به خاطر بسپارید.

مطالب خوانده شده را تکرار کنید

 یکی از راه‌های غلبه بر عدم یادگیری و فراموشی دروس این است که آنچه را که تاکنون خوانده‌اید، تکرار کنید. تکرار کردن مطالب مخصوصاً دروس تخصصی می‌تواند پاسخ این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ باشد. در واقع هرگاه شما مطلبی را که بر روی کاغذ نوشته‌اید، چند بار تکرار کنید، می‌توانید به تثبیت آن در ذهن خود کمک کنید.

هدف خود را از خواندن یک درس مشخص کنید

اولین سوالی که باید هنگام خواندن یک درس به آن توجه داشته باشید، این است که برای چه آن مطلب را می‌خوانید. اگر هدف واضح و مشخصی برای خود تعیین کرده‌اید، می‌توانید نتیجه مطلوبی از فرایند درس خواندن و مطالعه خود داشته باشید. برای گرفتن نتیجه مطلوب، این است که اول علاقه و شناخت خود را بالا ببرید و سعی کنید روی این موضوع نیز توجه داشته باشید که برایپی درس می‌خوانم.

افزایش عمق یادگیری در مطالعه دروس

برای اینکه بتوانید راحت‌تر به این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ پاسخ دهید باید سطح یادگیری خود را نیز به چالش بکشید. بکارگیری تکنیک‌های مختلف مطالعه نباید مانع ایجاد یادگیری دقیق و درست شود. برخی از داوطلبان به محض اینکه بدانند از روش مطالعه خوبی بهره مند شده‌اند، برخی از معیارهای دیگر را کاملاً فراموش می‌کنند.

مهم‌ترین وظیفه شما این است که عمق یادگیری خود را افزایش دهید تا راحت‌تر مطالب را به خاطر بسپارید و اگر یک تکنیک مناسب را به کار می‌گیرید، دلیلی بر تسلط شما بر روی دیگر متغیرها نیست.

اگر هنگام درس خواندن برای فهم مطالب مشکل دارید و دچار لکنت در یادگیری هستید، باید فرآیند مطالعه خود را عوض کنید، چرا که این کار می‌تواند اشتباه باشد. چنانچه در این خصوص نیازمند دریافت مشاوره هستیید، کافی است با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا بهترین تکنیک‌ها و روش‌های مدرن مطالعه را در اختیار شما عزیزان قرار داده و در این مسیر شما را به بهترین شکل یاری کنند.

 منبع: https://irantahsil.org/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%87%d8%b1%da%86%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%ae%d9%88%d9%86%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%af-%d9%86%d9%85%db%8c%da%af%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%9f/





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: