کد دسترسی انتخاب رشته را فراموش کردم؟ {راهنمای بازیابی}
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. برخی از این افراد تصمیم دارند تا در دانشگاه های آزاد ثبت نام کنند و پس از مجاز شدن به انتخاب رشته و انجام این فرآیند، به آن ها کدی داده می شود تا با کمک آن بتوانند نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند؛ به همین دلیل هم به داوطلبان پیشنهاد می شود که جهت پیشگیری از گم کردن کد دسترسی انتخاب رشته، آن را در جایی امن یادداشت کنند. اما اگر به دلایلی این کد دسترسی را فراموش یا گم کردند، سوال می کنند که کد دسترسی انتخاب رشته را فراموش کردم؟ نحوه بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته به چه صورت است؟ چگونه رسید انتخاب رشته را پیدا کنیم؟ برای مشاهده پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، پس از انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد، کدی متشکل از 7 عدد به آن ها داده می شود. آن ها می توانند از طریق این کد، به اطلاعات خود دسترسی پیدا کرده و نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که نام دیگر کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، شناسه انتخاب رشته آزاد نیز می باشد. داوطلبان باید این کد را در جایی امن یادداشت کنند و از گم کردن کد دسترسی انتخاب رشته بپرهیزند. اما اگر کد خود را گم کردید و سوال می کنید تا چگونه رسید انتخاب رشته را پیدا کنیم؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تمامی داوطلبان گرامی، تنها از طریق همین کد می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و از وضعیت کنونی خود اطلاع یابند. بنابراین، آن ها باید حتما این کد را یاد داشت نموده و در نزد خود نگهدارند. اما، اگر به هر دلیلی این کد را فراموش و یا گم کردند چه می شود؟ آیا می توان آن را بازیابی کرد؟ در پاسخ به این سوالات باید عرض کنیم که بله، می توان کد دسترسی فراموش شده را بازیابی کرد. اما، بازیابی این کد دارای مراحلی است که مقداری سخت می باشند. برای آشنایی با این مراحل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین، اگر که می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این کد و نحوه دریافت اولیه آن به دست آورید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

نحوه بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که بیان شد، برخی از افراد ممکن است بنا به دلایل مختلفی این کد را فراموش کنند و یا آن را در جایی یادداشت نمایند، اما ندانند که یاد داشت را کجا گذاشته اند. در هر حال، زمانی که فرد می پرسد کد دسترسی انتخاب رشته را فراموش کردم؟ چگونه باید آن را بازیابی کنم؟ باید بگوییم که برای این کار باید مراحلی را با دقت و به ترتیب طی نماید که این مراحل شامل موارد زیر می باشند:

  • افراد ابتدا باید وارد سایت اصلی سازمان سنجش به نشانی اینترنتی Sanjesh.org شوند. 
  • سپس، از منوی سمت راست، گزینه «سراسری» را انتخاب نمایند. 
  • در این مرحله، باید به دنبال گزینه «اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری» گشته و بر روی آن کلیک نمایند. 
  • در مرحله چهارم، آن ها باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند. 
  • در این قسمت، پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، آن ها می توانند کارنامه خود را مشاهده نموده و آن را دانلود نمایند.
  • در مرحله آخر، داوطلبان عزیز می توانند کد دسترسی را مجدد مشاهده نموده و یادداشت نمایند. 

 منبع: https://b2n.ir/e88464





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: