سوالات آزمون دکتری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سوالات آزمون دکتری، بزودی در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت. بر اساس روال معمول سازمان سنجش، علاوه بر دفترچه سوالات، حدود 5 روز پس از برگزاری آزمون دکتری، کلید سوالات نیز بر روی سایت قرار داده می شود تا متقاضیان عزیزی که مایل به بازبینی و بررسی نحوه عملکرد خود هستند، به راحتی به این موارد دسترسی داشته باشند. همچنین، سایت ایران تحصیل این آمادگی را دارد تا علاوه بر سوالات کتبی، نمونه سوالات مصاحبه آزمون دکتری را نیز در اختیار داوطلبان قرار دهد.

آزمون دکتری یکی از مهم‌ترین آزمون‌های کشوری محسوب می‌شود و به نوعی مقطع تحصیلی عالیه، کنکور دکتری است، مقطع دکتری به صورت معمول 4 سال است و قبولی در آن به علت داشتن مراحل متعدد آزمون کتبی و همچنین مصاحبه علمی از سایر کنکورها کمی متفاوت‌تر است.

در این مقاله خواهیم دید که دانلود دفترچه و کلیدی سوالات به چه نحوی است. اما اگر مایل به آشنایی بیشتر به نحوه پاسخگویی به سوالات تمامی رشته های آزمون دکتری هستید یا می خواهید آمادگی بیشتری را در زمان پاسخگویی به سوالات مصاحبه داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل در ارتباط باشید.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری

آزمون دکتری در رشته های گوناگونی برگزار می شود و متقاضیان می بایست در مرحله کتبی به سوالاتی که در دفترچه برای آن ها طراحی می شود، پاسخ دهند. زمانی که آزمون به اتمام می رسد، غالبا داوطلبان به دنبال مرور دوباره سوالات و پاسخ های آن ها می باشند.

به همین دلیل، اطلاع از نحوه دسترسی به دفترچه سوالات آزمون دکتری برای شرکت کنندگان و حتی متقاضیان آزمون های بعدی نیز اهمیت دارد. برای این منظور، سازمان سنجش تنها چند روز پس از برگزاری آزمون، این دفترچه را در سایت خود قرار می دهد و کافی است که با مراجعه به این سامانه بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

نکته ایی که در مورد دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت وجود دارد، آن است که پاسخ سوالات به صورت تشریحی ارائه نمی شود و همین امر شاید برای افرادی که قصد بررسی آن ها را دارند، مشکل آفرین باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که برای دریافت دفترچه های سوالات آزمون دکتری سال های قبل به همراه پاسخ تشریحی آن ها از طریق آنلاین یا تلفنی با مشاوران ما ارتباط بیرید.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف

داوطلبین گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان می‌بایست به سوالات دو دفترچه متفاوت جواب دهند، دفترچه نخست متشکل از سوالات تخصصی در سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی است و دفترچه دوم متشکل از سوالات درو درس زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است.

زمان انتشار کلید سوالات آزمون دکتری

برای داوطلبانی که در ثبت نام آزمون دکتری شرکت نموده و حال می خواهند بدانند که عملکرد آن ها تا چه اندازه مناسب بوده است، دستیابی به کلید سوالات آزمون دکتری بسیار اهمیت دارد. از این رو، به طور معمول کلید سوالات به همراه دفترچه هر آزمون در یک بازه زمانی مشخص در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

گرچه ممکن است این بازه متغیر باشد، اما غالبا حدود 5 روز پس از برگزاری آزمون کلید سوالات توسط سازمان سنجش منتشر می شود. این در حالی است که اگر داوطلبان نسبت به کلید ها اعتراضی داشته باشند، می توانند آن را به ثبت برسانند. به نحوی که پس از انتشار آن ها، تا 14 رور مهلت ثبت هر گونه اعتراض در سازمانسنجش وجود دارد.

 منبع: https://b2n.ir/n62289





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: