دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1402 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری یکی از مهم ‌ترین مراحلی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، روند انتخاب رشته دکتری می باشد و افرادی که در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده ‌اند، باید برای انتخاب اولویت ها و کد رشته محل ‌ها بر اساس فاکتورهای موجود انتخاب خود را انجام دهند. هر سال سازمان سنجش و آموزش کشور قبل از آغاز مراحل انتخاب رشته، دستورالعملی را به عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری در درگاه اطلاع رسانی خود انتشار می دهد تا افراد داوطلب بتوانند با بررسی و مطالعه بخش های مختلف آن انتخاب استاندارد و اصولی داشته باشند.

انتخاب صحیح در مرحله انتخاب رشته می تواند باعث موفقیت فرد و شرکت در مسابقه دکتر شود. دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری شرایطی را برای داوطلبان فراهم می کند تا داوطلبان ثبت نام دکتری بتوانند با مطالعه آن بتوانند در رشته ی تحصیلی خود بهترین انتخای کد رشته محل را داشته باشند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1402

پس از اینکه نتایج آزمون دکتری اعلام می‌ شود، افرادی که در آزمون کتبی قبول شده اند، باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری از طریق سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org باشند. مطالعه و بررسی دفترچه انتخاب رشته و همچنین استخراج کد رشته های مورد نظر و ثبت کردن آنها بر اساس اولویت در سامانه انتخاب رشته آزمون دکتری از مهم ترین فرایند هایی است که داوطلبان باید آن را انجام دهند.

در این شرایط افراد می‌ توانند به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری، بررسی و برای دانلود آن اقدام کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری، چند هفته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری منتشر می شود. در سال ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری در ۲۸ فروردین ماه منتشر شد و هم اکنون قابل دریافت می باشد.

علاوه بر این امکان اصلاح کد انتخابی تا پایان زمان انتخاب رشته وجود دارد و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات آن به قسمت ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری مراجعه نمایند. اما در ادامه به نحوه دانلود دفترچه و بخش ‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1402

داوطلبانی که در دانشگاه های سراسری اعم از دوره های روزانه و شبانه نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی مجاز به انتخاب رشته شده ‌اند، می‌توانند با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org از ضوابط و مقررات مربوط به فرایند انتخاب رشته و دیگر جزئیات آگاهی یابند.

اگر می خواهید که انتخاب رشته موفقی داشته باشید، بهتر است که با مشاوران تحصیلی مجرب در تماس باشید. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران باسابقه و خبره آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را به بهترین نحو یاری کنند.

 توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رشته در سال ۱۴۰۲ حداکثر می توانید ۵۰ کد رشته محل را در سایت سازمان سنجش کشور ثبت کنید. برای دسترسی آسان به دفترچه در ادامه فایل pdf دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲ درج شده است.

آشنایی با بخش های دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1402

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری شامل سه بخش است که به آنها اشاره می کنیم:

بخش 1: دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

کلیات که شامل: مقدمه _ اهداف و تعاریف _ سهميه ها _ شرايط عمومی و اختصایی داوطلبان _ شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی _ مقررات وظيفه عمومی _  مقررات آموزشی (Ph.D)  _ شرايط اختصاصی ويژه بورس خارج از كشور.

بخش 2: دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

مراحل آزمون دکتری _ امتحانات و نحوه پذيرش دانشجو _ مدارک لازم برای ثبت نام و شركت در آزمون دکتری _ تكاليف متقاضیان براي شركت در آزمون و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی.

بخش 3: دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

رشته ها و مواد امتحانی در كليه گروه های آزمايشی _ كد و نام استان ها _ رشته ها و مواد امتحانی در كليه گروه های آزمايشی _ ضرايب دروس مواد آزمونی رشته های امتحانی.

منبع: دریافت دفترچه دکتری سراسری





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: