تمامی محصولات مرتبط با ساختمان دارای عمر مفید می باشند. سیمان یکی از پرکاربردترین متریال اولیه در ساخت و ساز بوده که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع کاربردی سیمان ها، سیمان سفید می باشد. برای رسیدن به پاسخ این سوال که عمر مفید سیمان سفید چقدر است؟ این متن را تا اخر مطالعه نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال در ارتباط با عمر مفید سیمان سفید می توانید با شماره 09124712355 تماس بگیرید.

 

عمر مفید سیمان سفید

سیمان در اصل ترکیبی از مصالح آهکی ، رس ، سیلیس و برخی از اکسید ها معدنی که در یک پرسه پیچیده و بعد از حرارت یافتن در کوره ها و سپس دوباره آسیاب می شوند و سیمان آماده می شود.

 

انواع سیمان

سیمان یکی از مصالح مهم و استراتژیک ساختمانی می باشد، سیمان انواع مختلف دارند. که هریک روش مخصوص برای تولید خود را دارند. از انواع آن ، سیمان پرتلند، سیمان ضد سولفات، سیمان مخصوص چاه های نفتی، سیمان ضد آب، سیمان رنگی ، سیمان سفید، سیمان های نسوز و …می باشد. دو نوع سیمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، سیمان معمولی و سیمان سفید که تقریبا همه با آنها اشنا هستید.

سیمان سیاه

این نوع سیمان تقریبا در همه مراحل ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. از فنداسیون و ستون ها تا دیوار ها و… حتی در نمای ساختمان و کاشی کاری ، ساخت دیوار، دیوار های پیش ساخته شهری، پل ها، ساخت لوله های انتقال آب ، سد سازی و راه سازی، جدول خیابان ها و… به طوری که هر طرف را نگاه کنید کاربرد سیمان را خواهید دید. سیمان ممکن است با ماده دیگر ترکیب شود و کاربرد دیگری نیز داشته باشد. مانند چسب سیمان، چسب بتن که نمونه های پر کاربرد ترکیب سیمان با ماده دیگر می باشد.

سیمان سفید 

سیمان سفید نیز مانند سیمان خاکستری و مشکی دارای خواص مشترک می باشند. رنگ سیمان با توجه به مواد اولیه خام و فرایند تولیدش تغییر میکند. اکسید های آهن و منیزیم  بر رنگ سیمان تاثیر دارند. ماده اصلی تشکیل دهنده سیمان آهک می باشد. و تنها در فرایند تولید به ترکیباتش موادی اضافه شده تا رنگش را به سفید تبدیل کند. سیمان هایی که رنگ تیره دارند میزان آهک و رس آنها بیشتر است و تقریبا کلا از این دو ماده درست می شوند. در سیمان سفید به طور کلی از رس استفاده نمی شود. سیمان سفید جزو از مصالح ساختمانی می باشد که تاریخ مصرف در آن بسیار مهم است و در عملکردش تاثیر دارد و باید به موقع استفاده شود. خط تولید سیمان سفید نسبت به سیمان خاکستری پیچیدگی زیادی دارد.