پوکه معدنی، یکی از مصالح ساختمانی رایج در ساخت و سازهای مختلف است. بدین طریق از آن می‌توانید در بخش‌های مختلف یک سازه استفاده کنید. از پوکه معدنی علاوه بر ساخت ساختمان‌ها می‌توانید در تولید فرآورده‌های بتنی نیز بهره ببرید. از آن جا که کاربرد آن‌ها نیز زیاد است، با قیمت‌های مختلفی در بازار مصالح ساختمانی کشور عرضه می‌شوند. تهیه پوکه معدنی به ارزان‌ترین قیمت ممکن می‌تواند در کاهش هزینه ساخت و سازهای شما موثر باشد. البته قبل از هر کاری لازم است آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا بهترین روش‌های خرید پوکه معدنی را در شهرستان‌هایی مانند تهران-کرج- تبریز-همدان و غیره بشناسید.

 

تولید و عرضه پوکه معدنی در ایران

پوکه‌های معدنی سنگ‌هایی هستند که از فعالیت آتش‌فشان‌ها و تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌شوند. اندازه ذرات آن‌ها متفاوت است که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاصی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. وزن پوکه‌های معدنی به دلیل وجود تخلخل و حفره زیاد بسیار سبک‌ هستند و معروف به سبک دانه نیز می‌باشند. پوکه‌های معدنی به خاطر وزن سبک آن‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای مصالح ساختمانی مشابه خود باشند. زیرا در ساختمان‌های بلند کاهش وزن ساختمان یکی از معیارهای مهم مهندسی می‌باشد که استفاده از پوکه معدنی می‌تواند گزینه خوبی برای آن‌ها باشد. البته پوکه‌ها علاوه بر وزن سبک، مقاومت و استقامت بالایی دارند که در برابر حرارت و صدا به عنوان عایق عمل می‌کنند. به همین جهت اگر قصد دارید پروژه‌های ساختمانی و عمرانی شما بهترین سازه‌ها باشند باید در ساخت آن‌ها از بهترین مصالح ساختمانی استفاده کنید.

خوشبختانه در کشور ما به دلیل وجود مناطق مختلف کوهستانی و جلگه‌ای انواع پوکه‌های معدنی تولید می‌شوند. برای این کار تنها کافی است یک معدن استخراج با ارزشی را در کشور پیدا کنید تا یک کارخانه تولید انواع پوکه معدنی در نزدیکی آن ایجاد کنید. سپس با کمک دستگاه‌های سنگین حفاری به عمق زمین نفوذ کرده و سنگ‌های معدنی را استخراج کنید. در نهایت نیز آن‌ها را به کمک سنگ‌شکن‌ها خرد کرده و برای فروش روانه بازار مصالح ساختمانی کنید.

معمولا این سنگ‌ریزه‌ها در شهرستان‌های بزرگی مانند تهران – کرج – تبریز – همدان و غیره عرضه می‌شوند که شما می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را در سایت خوارزم سازه نیز تهیه کنید. این شرکت با عرضه بهترین پوکه‌های معدنی کشور می‌تواند آن‌ها را به قیمت فروش کارخانه به شما ارسال کند تا از این طریق بتواند در هزینه‌ ساخت و سازهای شما بکاهد.