تیرچه یکی از مصالح ساختمانی می باشد که کاربرد آن در کف و سقف ساختمان می باشد. این قسمت از ساختمان در برابر فشارهای وارده باید تحمل خوبی داشته باشد. تیرچه ها عموما قادرند وزن زیادی از اجزای ساختمان را متحمل شوند. یکی از انواع تیرچه ها، تیرچه پیش تنیده می باشد. تیرچه ها از لحاظ قیمت تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. قیمت تیرچه پیش تنیده و سایر تیرچه ها را با توجه به شاخص های مخصوصی تعیین می نمایند. اما باید بدانید که هزینه یک تیرچه تنها وابسته به قیمت آن نیست. در این قیمت گذاری هزینه اجرای سقف نیز موثر می باشد. لازم به ذکر است بدون شک، بهترین کارخانه تیرچه پیش تنیده تهران ،کارخانه تیرچه تنیده کرج ، خوارزم سازه می باشد. استعلام قیمت عمده تیرچه پیش تنیده در این مرکز در هر لحظه ممکن است.

هزینه اجرای سقف شامل هزینه های تهیه بلوک، اجرای بلوک، آرماتور بندی و بتن ریزی می باشد. خرید بتن و آرماتور نیز جزء هزینه ها محسوب شده و بعلاوه پروفیل نیز در این مجموعه قابل ذکر می باشد.

در حالت کلی زمانیکه بخواهیم هزینه تیرچه پیش تنیده را با هزینه ی انواع دیگر تیرچه ها در مقایسه قرار دهیم، به این نتیجه می رسیم که قیمت عمده تیرچه پیش تنیده کمتر بوده و تهیه آن مقرون به صرفه تر می باشد. تیرچه پیش تنیده در مقایسه با تیرچه های دیگر در هزینه 15 الی 30 درصد صرفه جویی می نماید. این میزان در دهانه های بزرگتر به میزان 50 درصد نیز میرسد